zondag 17 februari 2008

Een Eland voor Mieke


Het gebeurd heel vaak dat Mieke (klik) en ik de zelfde gedachten hebben. Dat we gelijk de zelfde onderwerpen op ons blog willen zetten zonder dat we dit van elkaar weten.
Daarom vandaag maar weer de Eland. Dit mooie dier zal niet vaak bij Mieke op haar blog te vinden zijn. Wat zal ze blij zijn dat ze hier weer één ziet.
Dit is trouwens 1 van de dames. Ongeveer een week geleden zijn de jongen verhuisd. Het werd echt wel tijd want er was veel ruzie in het verblijf. De jongen worden verstoten als ze oud en zelfstandig genoeg zijn. Weg wezen , ga voor je zelf zorgen.
Ik denk dat er eind april , begin mei weer jongen geboren worden.

©Els

18 opmerkingen:

Anoniem zei

Die elanden hebben het niet zo gek bekeken..(ga maar voor jezelf zorgen...;))
Toch hebben ze een beetje onnozel hoofd....;-))))

Anoniem zei

Leuk dat je al die ontwikkelingen in de dierentuin zo van dichtbij kunt volgen. Je leert zo ook heel veel over het gedrag van de dieren.

Aparte kop heeft de eland. Ben benieuwd naar de nieuwe kalfjes.

curieuzeneuzemosterdpot zei

als mieke net zo blij is met deze beelden als ik; is ze blijerdersterder dan blij!!!! :-))

Anoniem zei

Heb je log van de NS gemist dat is inderdaad niet erg klant vriendelijk.
De eland vind ik wel wat op een ezel lijken alleen wat groffer.
Bep

Monique zei

Duidelijk twee zielen, een gedachte! ;) Moeders staat mooi op de foto, ik moet altijd aan een kameel denken als ik die kop zie ;)

Anoniem zei

Toen de kinderen bij ons in huis, na zo'n 20 jaar,met elkaar begonnen te stoeien hebben wij ook gezegd het wordt tijd dat jullie op je zelf gaan wonen.
En dat is alle partijen erg goed bevallen!

mieke zei

Hahahahahahahahahaaha
Heel erg bedankt hoor Els, voor dit mooie logje.
Ik heb er van genoten.
GGGGGGGGGGGGG

Chris zei

Mag ik de foto vergroten Els? Voor Mieke! Hang ik het boven haar bed. :-)

Els zei

tuuuuuurlijk joh, daar zal ze blij mee zijn hahahahhahah

mieke zei

Ik denk dat ik jullie alletwee onterf!!!!!!!!!

Els zei

zou dat wat uitmaken dan ??????????

Anoniem zei

volgens mij heb ik een tijd terug iets gelezen van de antipathie die Mieke heeft voor die prachtdieren ;)) dus hier is een pestende zus bezig ...elsje toch !!!
wel mooie foto's hoor , hang maar boven mijn nest ;))

mieke zei

Oh ja hoor, een heleboel.
Je weet echt niet wat ik allemaal heb:-))
Een rolstoel en een zuurstof toestel.

Anoniem zei

Zusje pesten? Het zijn toch prachtige dieren. Dat de jongen op eigen benen moeten staan is heel natuurlijk, vooral als de nieuwe er weer aan gaan komen. Als er elk voorjaar nieuwe bijkomen, moet de kudde intussen aardig groot zijn.
Ik ben benieuwd naar de foto's van de nieuwgeborenen, misschien vindt Mieke die wel leuk.

Els zei

De groep zal nooit groter worden dan de 3 volwassen dieren die ze nu hebben.1 man en 2 vrouwen. Elanden leven in hun 1tje, behalve in de paartijd dan komt het mannetje er bij.
De jongen worden echt weggejaagd en dat gaat niet op een vriendelijke manier.Vandaar ook dat ze zo n groot verblijf hebben, ze hebben de ruimte om elkaar uit de buurt te gaan.

Anoniem zei

Oh Els wat lief van jou, je zusje zo te verrassen met haar lievelingsdieren hihihihihi

Anoniem zei

Je zusje zal wel blij zijn mt deze prachtige foto`s.

Groetjes Sjoukje

mieke zei

Ja hoor, ik was heel blij en was heel verrast.
En oooooh wat hou ik toch van mijn zussie.
Lieve meid hoor:-))