vrijdag 3 april 2009

Hoera !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hoera vandaag is mijn schoonzus jarig.
Ze is 85 jaar geworden.
Lieve Jantje ik hoop dat je nog héééél lang en gelukkig mag leven.
Dat je minstens tot je 100e nog overal van kan genieten . Van de tuin en van je kinderen en kleinkinderen en achterkleinkinderen en volgens mij hebben die ook al kindertjes.Ook van het zonnetje en van het kaarten en van jullie etentjes en nog veel meer.
Mieke en Chris kunnen je nog niet missen, maar er loopt hier ook zo'n mannetje rond die dat ook nog niet kan en wil en ssssssst niemand zeggen , ik ook niet hoor. (klik)

Speciaal voor vandaag heb ik deze foto van Mieke's Blog gejat ( sorry gestolen) Ik hoop niet dat ze het erg vind.
En voor iederéén die nu niks meer begrijpt van onze familie verhoudingen...nog 1 keer dan.
Kijk het zit zo:
"Mieke's" Chris is het neefje van "mijn"Egbert.
Dus "mijn" Egbert is het oompje van Chris.
Daardoor ben ik dus na ons trouwen de tante geworden van Mieke en Chris.
Mieke is ook mijn zus voor wie dat nog niet wist en Chris is mijn zwager.
Maar omdat Chris de zoon is van Mieke's schoonmoeder is dat mijn schoonzus.
Maar mijn schoonzus was ook weer de vriendin van onze moeder. Dat waren ze al lang voor wij geboren waren. Daarom zeiden wij vroeger tante Jantje en ik later gewoon Jantje en Mieke mama (Ja dat was niet zo n makkelijke stap hoor voor mij)
De broer van Chris en zijn zussen zijn dus onze nichtjes en neven en moeten eigenlijk ook oom en tante zeggen.
De jongens van Mieke en Chris zijn mijn tante zeggers, maar Egbert is de oudoom van ze. (klik)

Nou simpel toch.


©Els

18 opmerkingen:

MoniqueSamui zei

Ik ben 't spoor na de eerste zin al kwijt geraakt, maar zo te zien heb jij ze beter op een rijtje! ;) Van harte gefeliciteerd en dat ze nog lang mag genieten van alle mooie dingen om haar heen!

mieke zei

Hahahahahahahaahahha
Jaaaa wat een familie he?
Je hebt het heel netjes en "duidelijk" uitgelegd.
Iedereen zal he nu wel begrijpen:-)))))))

curieuzeneuzemosterdpot zei

van harte gefeliciteerd met je verjaardag, jantje!

ik wens je nog heel veel gelukkige en gezonde jaren!

Monique zei

Ik snap er werkelijk helemaal niets van, maar dat geeft nix:))
Zolang jullie nog lang van elkaar mogen genieten en het zelf allemaal snappen haha,
van harte gefeliciteerd!!

thea zei

Ik snap d'r helemaal niks van, maar ik hoop dat jullie een hele gezellige dag ervan gemaakt hebben en de schoonmoeder van jouw zus van de nicht van jouw moeder die eigenlijk haar vriendin was 100 jaar wordt.

Anoniem zei

Het is een blijft een bijzondere familie :)
Hopelijk nog vele jaren geluk met elkaar.

amy zei

ja hoor nu begrijp ik het helemaal!
in ieder gevan het gedeelte dat ze jarig is!
van harte en nog vele jaren in gezondheid
liefs

margriet zei

Dat ga ik eens even uittekenen, want dit is me te simpel, ja :-) dat wil zeggen ...hier word ik simpel van, whahaaaaa,
Van harte proficiat en blijf nog heel lang van alles en iedereen genieten

Anoniem zei

Als ik het goed begrijp ben jij mijn achterneef??
Joop

Truus zei

Ik snap er geen bal meer van, maar vooruit..... van harte gefeliciteerd met je schoonzus.
Fijn weekend,
Groetjes Truus

Anoniem zei

zucht, ik ben mn hele leven al in de war over hoe het zit, maar dit maakt het er niet niet beter op. Lieve tante Jantje, gefeliciteerd.
Tineke

ArtMus zei

ik wens jullie allemaal een hele gezeliig dag Els...en nog vele vele jaren voor je schoonzus.

Daisy zei

Een dikke proficiat aan je schoonzus! Hopelijk mogen er nog vele jaren bij komen!!

TruusW zei

Oké, ik heb het begrepen. De achterzwager van je suikertante is dus een aangetrouwde nicht van de buren van je schoonbroer.
Toch?

J©NW zei

Gelukig kan jij alles nog uit elkaar houden. Ik heb eigenlijk alleen onthouden dat je schoonzus verjaart, bij deze mijn felicitaties. 85 iseen hele leeftijd. Top!
Gr Jan W

esther zei

ik zal het nooit kunnen uitleggen, snap er eigenlijk ook nooit iets van, hihi. maar dat geeft niet...wat ik wel weet is dat we 1 gekke familie zijn. haha

lieve lieve tante jantje gefeliciteerd.

JeeBee zei

Familie kan zéér ingewikkeld zijn!

"Vertel mij eens wat er aan scheelt", zegt de psychiater tegen de overspannen man. "Het is allemaal gekomen door mijn huwelijk. Ik trouwde met een weduwe die een volwassen dochter had. Zij werd mijn stiefdochter. Mijn vader kwam op bezoek, werd verliefd op mijn stiefdochter en trouwde met haar. Zo werd mijn stiefdochter mijn stiefmoeder.
Mijn vrouw kreeg een zoon. Die werd automatisch de zwager van mijn vader, want hij is de halfbroer van mijn stiefdochter, die met mijn vader is getrouwd. Aangezien mijn zoon de broer is van mijn stiefmoeder, is hij ook mijn oom.
De vrouw van mijn vader kreeg ook een zoon. Dat is dus mijn broer, want hij is de zoon van mijn vader. Maar hij is ook mijn kleinkind, want hij is de zoon van mijn stiefdochter. Mijn vrouw is mijn grootmoeder, omdat ze mijn stiefmoeders moeder is, waardoor ik de kleinzoon van mijn eigen vrouw ben. Aangezien ik getrouwd ben met mijn grootmoeder, ben ik niet alleen de echtgenoot en kleinzoon van mijn vrouw, maar ben ik ook mijn eigen grootvader!
En daarom ben ik een beetje overspannen".

Snapuhetsnapikhet.

(hihihi...)

Els zei

hahahaha, kijk daar snap ik dus geen bal van hahahahaha