donderdag 22 mei 2008

Hebben jullie dat ook........

.... zo'n kamertje waar je je was in gooit als hij droog is.
Wat je zuchtend leeg haalt omdat er nu toch echt bijna niks meer in de kast ligt........
..... en als je dan wilt beginnen besef je dat je weken geleden al een nieuw overtrek had willen kopen voor je strijkplank en ook het strijkijzer had schoon willen maken.
Diep zuchten dan maar en gewoon beginnen.
Na het 4e shirtje ben je al aan koffie toe.
Man, er komt geen end aan. De stapel groeit en groeit...........
......en eindelijk ben je klaar en neem je je voor de volgende keer na het wassen gelijk te strijken.

©Els

25 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoe herkenbaar!!!!!!!!! Ja dus, dat heb ik ook en je herinnert me eraan, dat ik nu toch ook eindelijk eens moet beginnen :((
Ik zal eerst maar eens koffie nemen....dan een eindje wandelen....en dan???...ja dan zal ik toch ook maar eens gebeuren met die stapel...zucht...

Anoniem zei

Hahahaha wat grappig dat je log ook zo begint,
allen ik heb het niet met mijn was hihihihi.
Ik koop gewoon kleding, wat je niet hoeft te strijken.
Mens ben je gek, je strijkt toch geen handdoeken!!!!!
Er zijn zoveel mooiere dingen dan strijken, bv. foto’s kieken.
GEWELDIG!!!!!!! gekiekt.

Anoniem zei

Het is toch overal hetzelfde en dit logje doet mij er aan herinneren dat er bij mij ook nog een grote bult ligt. Morgen maar doen!

Anoniem zei

Heel herkenbaar, zelfs van de overtrek.
We hebben wel een nieuwe -alleen een maatje te klein- gekocht. Dus iedere keer zeggen wij ook: we hadden....
Leuke serie Els.
GR Jan W

Anoniem zei

Heel herkenbaar ....maar tegenwoordig doe ik t meestal even op maandag......dan werk ik alles weg...doorde week gooi ik t er ook wel eens neer.....ja en dan moét je soms he ....
Maar jij hebt de berg weer weg ?

Gelukt met de autotjes ?
Fijne donderdag vandaag
Groeten Sophia

Anoniem zei

Hahaha, ik had dit logje kunnen maken :)) Bij ons groeit de stapel strijk ook maar aan, ik "kwak" het ook neer op een kamertje tot ik inderdaad zuchtend het strijkijzer maar weer ter hand neem, terwijl de volgende was alweer in de machine zit...en zo lijkt er nooit een eind te komen aan die berg hihi

Anoniem zei

PS: Handdoeken strijk ik niet hoor!!!

Anoniem zei

Ik heb een gruwelijke hekel aan strijken, en daarom strijk ik na elke wasbeurt! Ik heb ook geen kamertje waar ik het neer kan gooien ;-)
Bij mij ligt het dan op de vriezer in de bijkeuken, en dat is lastig. Daarom ruim ik het gelijk op.
Maar dat is ook wel eens anders geweest hoor! Dit log is dus héél herkenbaar!

Anoniem zei

O foei Els toch :)

Weet je wat ook een oplossing is, gewoon veeeel minder strijken ;)
Ik vouw het meeste meteen uit droger of bij mooi weer van buiten op. En alleen echt vreselijke kreukdingen strijk ik. De rest huppa glad opvouwen en de kast in.

Leuk logje!

Anoniem zei

meid...praat me niet van dingen.....
Ik doe er dan ook het zwijgen toe.

Anoniem zei

Strijken? Wat is dat? :-))
Gewoon het meeste direct opvouwen als het uit de droger of van de lijn komt. Zeker handdoeken, theedoeken en dekbedovertrekken. En de rest.........alleen het hoog, hoog nodige en da's weinig. Zonde van je tijd! Strijken.....duh :-)

Je foto's zijn wel heel sfeervol!

Anoniem zei

wat een luxe probleempjes.
Lekker zo'n bakje leut er bij.
Gewoon optied alles wegwerken.
Mooie kiekjes, echt over na gedacht.
Dag dag, veel was en strijkplezier met zien allen.

mieke zei

Hahahahhaa
Nou, ik wwet echt niet meer wat strijken is hoor.
Dat is werkelijk al jaren geleden.
Ik doe het ook zoals anderen hier al geschreven hebben.
Goed uitkloppen voor het in de droger of op de lijn komt en als het dan droog is gelijk opvouwen en hopla de kast in.
Vreselijk gevangene werk dat strijken.

Anoniem zei

ben jij even gelukkig dat je een kamertje over hebt!
ik koop zo veel mogelijk stijk vrij met onze meiden...
liefs yfke

Anoniem zei

Arme jij! Ik heb medelij met jou.
Doe zoals ik, ik heb er dé oplossing voor gevonden: de strijk is voor mankief!
*wink, big smile*

Anoniem zei

Nou echt niet, ik denk dat ook steeds maar het is steeds weer het zelfde liedje. Dat heb je als je een kamertje over hebt. Ik heb net alles weggewerkt, het meeste vouw ik en strijken is nou niet echt mijn hobby. Het was wel heel erg leuk om je log te zien voel ik me niet meer zo schuldig als ik de was weer in het kamertje gooi.
Bep

Anoniem zei

ow jeee!! ik lijk op mijn moeder! nu weet ik waarom ik de schone was altijd in een mand gooi en het er pas uithaal als mijn vriend geen sokken meer heeft in de kast, haha....ik kan er niets aan doen...het zit gewoon in mijn genen!!! zo ben ik opgevoed.
maar mijn strijkijzer zit al een jaar in zijn doos. ach en als ik wat te strijken heb ga ik gewoon naar mijn mamsie..hahha.

esther

Els zei

MOOOOOOOOOOI NIET!!!!!!!!!!!
hahahahahahahaha

Anoniem zei

Oeff...nu moet ik het bekennen; ik strijk haast nooit. Ik heb heel veel kleren die je niet hoeft te strijken. Goed opvouwen, lekker stapel en een week laten liggen en ik trek het zo weer aan.
Lekker makkelijk.

Tiny zei

Omdat ik er zo'n hekel an heb, houd ik het juist bij,dus geen stapels was hier, vouw trouwens het meeste op hoor.
heb idd veel leuker dingen te doen..:-))
je hebt er wel een mooie serie van gemaakt..Jullie houden van blauw zo te zien.
Groetjes

Anoniem zei

Jaaaah- dat zijn ook altijd mijn goede voornemens...waar niks van terecht komt...;-)))

Chris zei

Ik heb wel eens vaker gedacht....kom laat me Mieke eens helpen en gaan strijken..... Maar dan vergeet ik het gewoon weer! Errug he?

Anoniem zei

Haha, heel erg leuk!
Groetjes Tessa

Anoniem zei

Heel herkenbaar! In Nederland had ik een 'strijk'kamer waar zo'n enorme berg wasgoed lag ... vreselijk! Als we dan met vakantie gingen en terug kwamen had schoonmoederlief alles aan de kant gewerkt ;) Toen we hier kwamen wonen heb ik me voorgenomen dat niet meer te laten gebeuren en 't werkt ...! Ik heb met je te doen, kan me het gevoel nog heel goed voor de geest halen ... de moed zakt je van ellende echt in de schoenen :)

Anoniem zei

Hihi, leuke reportage over de dingen des levens! Ook aan koffie verzot? Vrienschappelijke groetjes,
Eric