vrijdag 16 november 2007

Workshop aardewerk glazuren


Juf Edith aan het werk
even op de foto klikken








De oven
Ik hoop foto s te maken van het werk als het klaar is.maar nu moet het eerst nog een hele poos in de oven.De kleuren zullen varanderen,dus het is voor ons een hele verassing hoe het eruit zal zien.

Vandaag heb ik een heerlijke ontspannen en creatieve dag gehad.
Vanmorgen lekker wezen schilderen bij ons schilders kluppie. Nou ja schilderen, zeg maar gewoon klodderen. Ik ben zo bezig geweest dat alles onder de verf zat. Klodders verf in mijn trui, zelfs de trapleuning heb ik onder gesmeerd toen we naar boven gingen om koffie te drinken.
Vanmiddag hadden we met het clupje van de pottenbakkers een workshop. Deze workshop werd gegeven door Edith,onze colega bakster.
Edith is van plan om binnenkort workshops aardewerk glazuren te geven en wij zijn met z'n allen uitgenodigd om een les uit te proberen.
Het was geweldig gezellig en heel leuk om te doen. We hebben onze eigen spullen gekocht. Theepotjes ,bekers, kop en schotels, het maakte niks uit. Bij Edith thuis hebben we alles geglazuurt met Majolica. Dat is een soort glazuur waarmee je hele leuke afbeeldingen kan maken op je werk ,in hele leuke kleuren.
Ik kan haast wel uit naam van ons allemaal zeggen......
Edith, je kan beginnen meid. Je doet het hartstikke goed en het was een geweldige middag.


9 opmerkingen:

curieuzeneuzemosterdpot zei

jij bent lekker creatief bezig geweest, els??

het servies ziet er kleurrijk en origineel uit!

Anoniem zei

Ooooo, wat ziet dat er gezellig uit Els! Iedereen is met hoogrode wangen bezig.... Lijkt me hartstikke gaaf om te doen! Jij bent een lekker "artistiek" iemand he?

Groetjes,
beuzeblaadje

Anoniem zei

ik was al een paar keer hier geweest
en had geprobeerd een reactie achter te laten,wat steeds mislukte...
ik ga het weer proberen!

je hebt een schitterende weblog!
mooie kleuren
mooie foto's!!

ik kom zeker vaker langs!

alleen dat van die kinderen,begrijp ik niet helemaal...
2 + 1 =3 toch?? en niet 6 toch??
groetjes, joek

mieke zei

Leuk hoor, ik ben erg benieuwd naar je theepotje.

Anoniem zei

DAN is 2+1 toch 6 ;)
fijn weekend!
joek

Anoniem zei

Wat een leuke workshop!
Mijn witte servies zou op die manier leuk opgepimt kunnen worden.

Els zei

Ik probeer al een paar keer een reaktie achter te laten.
Helaas ik ben niet zo'n knupkesartiest.
de schilderworkshop prachtig en gezellig zo knusjes met zien allen aan de tafel.
Leuk hoor Dag dag
Tjuus, Gé en Rita.
http://swingendpenseel.web-log.nl/

Anoniem zei

Zo'n Workshop lijkt me wel wat. Beetje klodderen op wat zo her en der voor je op de tafel ligt, af en toe een trapleuning meenemen.
Moet een fantastisch gevoel zijn.
kGa is kijken of er zoiets in bv Enter of Diepenheim georganiseerd wordt, kan ik meteen een paar andere webloggers meenemen.

Groetjes,
Truus W

Brimstone zei

Leuke crea-activiteiten doe je, Els.
De resultaten van het middagje zien er veelbelovend uit.