maandag 5 november 2007

Zondag

Zondagmorgen half tien. Het is gewoon heerlijk om naar mijn werk te fietsen. De kleuren in het bos zijn prachtig.
Even stoppen bij de paarden. Er lopen hier 3. Het zijn de paarden van de man die de koetstaxi heeft die zomers altijd voor de dierentuin staat. Een heerlijk weiland bij het bos waar ze beschutting kunnen vinden tegen de warmte en de kou. Als je goed kijkt kan je heel in de verte onder het blauwe zeil een koets tevoorschijn zien komen. Die is speciaal voor bruiloften, maar alleen bij mooi droog weer anders word iedereen zo nat he, want het is een open koets. Het zal niet lang meer duren en dan verhuizen de paarden en de koetsen. De gemeente wil de grond terug of zoiets, ik weet het niet pressies.
Ik ben benieuwd wat er dan met het stuk land gebeurd.Het zou toch zonde zijn als hier huizen zouden komen.




Deze meneer is 1 van de 3 paarden op het stukje land.Hij begint al mooi in zijn wintervacht te zitten en hij heeft er plezier in,want o wat was hij smerig.
Zondagmiddag 5 uur. Het begint al weer donker te worden.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Zou idd eeuwig zonde zijn als de paardjes moeten wijken voor huizen
Prachtige herfstkleuren heb je daar gekiekt zeg

Maarre de laatste foto vind ik heel erg mooi, maar je moet daar toch niet in je uppie in het donker langs dat paadje? Brrr

Anoniem zei

Het was een heerlijke zondag inderdaad, heerlijk rustig weer en je hebt de herfstkleuren mooi gevangen!
Op dit moment begint het hier steeds harder te waaien, dus het zal wel snel allemaal kaal zijn vrees ik...

Anoniem zei

Mooie serie Els!
Je moet er toch ECHT niet aan denken dat zo'n heerljk gebied plaats moet maken voor woningen?
Ik vind jouw laatste foto helemaal SCHITTEREND!!
Lijkt me trouwens dat je een heerlijke baan hebt....werken in de dierentuin, ontzettend gaaf!!

Groetjes,
beuzeblaadje

Brimstone zei

Mooie paardjes. Zo'n wintervacht vind ik altijd zo lekker knoedelig staan.

Chris zei

Hee, wat is dat nou? Ik had een logje gemist. Toch maar goed dat ik nieuwschierig ben én even verder gekeken heb :-)