zondag 17 augustus 2008

Kenwood.


Het is weer zover.
Kenwood zijn gewei is weer aan het vervellen.Uren kan hij langs de bomen schuren om de laatste vellen eraf te krijgen. Dit betekent ook dat zijn gewei weer helemaal volgroeid is en dat weet hij zelf ook. Hij voelt zich sterk en dat laat hij zien aan de vrouwen, de paartijd is begonnen.
Er is alleen 1 klein probleempje, de vrouwen willen nog niet. Nee, eerst moeten de mannen onderling nog uitvechten wie de mooiste en sterkste is. Bij gebrek aan een ander mannetje leeft Kenwood zich uit op de Bisonstier. Uren staan ze dreigend voor elkaar voor de echte klappen vallen. Wie de sterkste is? Ik zou het niet weten. In het filmpje hieronder is duidelijk te zien dat de Bison er vandoor gaat. Maar ja, Kenwood gaat daarna verkoeling zoeken in het water met een flinke jaap in zijn neus, 2 wonden aan zijn kop en een blauw oog.



Klik op het pijltje om het filmpje te zien en ik zou
het geluid er lekker hard bij aanzetten als ik jullie was.

17 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Els.
Heb je dit vrijdag gefilmd? Ik was met mijn dochter in de dierentuin en heb dit bijna live gezien, stonden in het restaurant :-) en ze waren aan het rennen achter elkaar...Beetje eng zelfs( dacht als dit maar geen bokito tafreel word :-)))
Toen we kwamen zaten de bisons in het water en stond de eland idd tegen een boom aan de beuken met zijn gewei.
Leuk als je op je werk dit soort dingen kan filmen :-)
Het is en blijft mooi de dierentuin.
gezellige zondag en groetjes.

Anoniem zei

geweldige muziek heb je onder de filmpje gezet zeg!
Arme kenwood.......je zult het toch moeten opnemen tegen een Bison!
De schade valt uiteindelijk nog mee, maar ik kan me indenken dat ie even een bad wil nemen.

Anoniem zei

Wat heb je dat mooi opgenomen, leuk ik heb genoten zonder dat ik de muziek hoger heb gezet.

Kei-gaaf.
een fijne dag, lieve groet.

Anoniem zei

Mooi gedaan zeg, ook leuk het verhaaltje erbij!

Anoniem zei

Ik kan hem nou niet bepaald aantrekkelijk vinden met al die vellen om zijn kop :)
Maar in het filmpje is hij imposant. Maar wat idioot dat ie de bison aanvalt. En dan zijn wonden likken in het water.

Anoniem zei

Wooow ik dacht nog "dat valt nog wel mee" maar op het laatst gaat het er even hard aan toe!

Heb je dat zelf gefilmd Els?

Fijne zondag,
beuzeblaadje

Anoniem zei

Het filmpje laat zien hoe het er in de natuur aan toe kan gaan als mensen bepalen hoeveel mannetjes bij elkaar mogen leven

Ik heb er moeite mee omdat in filmpjes te bekijken.
Ik ben van mening dat het filmpje een onnatuurlijk gedrag laat zien omdat er geen tweede mannetje aanwezig is.
De verwondingen die daardoor tijdens de paartijd bij andere dieren ontstaan zijn voor mij persoonlijk ook niet acceptabel.

Maar wie ben ik.

mieke zei

Hahahahahahaa
Wat een lol.
Op het laatst 3 bisons achter Kenwood aan en dus maar snel in het water afblussen hahahaha.
Pracht filmpje Els.

Anoniem zei

Ai, oei, die wil naar de vrouwtjes,
maar ja mannen hé, eerst nog even stoer doen.
Dat die vrouwtjes nu eens wilden! ! !
Knap in beeld gebracht Els !
Gr.
P-TER

Anoniem zei

Met die oude lappen aan z'n gewei ziet hij el voor de vrouwen niet bepaald aantrekkelijk uit, moet ik zeggen.
Dus....eerst nog maar een beetje doorschuren, zou ik zeggen.
Het filmpje is geweldig, Els....
en die muziek!!!!...HEERLIJK...en knetterhard, hoor!
Groetjes, Ria.

Anoniem zei

Heel mooi gefilmd, "ondertiteld" en schitterende muziek erbij, Els. Complimanten

Anoniem zei

Wat leuk dat er een filmpje bij zit. wat oldtimer schrijft ben ik het wel (deels) mee eens, te kleine ruimtes om het natuurlijke gedrag te kunnen uiten.....maar zolang je als mens een dagje naar de dierentuin gaat ben je daar automatisch ook al schuldig aan.en denk maar eens aan huisdieren...leven in de natuur al deze dieren ook op een kleine oppervlakte samen?...moeten hondachtigen in het wild een riempje, jasje, truitje aan??? nee! Willen wij op dierenshows niet het mooiste dier??? het is allemaal zo dubbel en als je er te lang over nadenkt wordt je er niet goed van, hihi.

Anoniem zei

Hardstikke mooi Els en de muziek is ook heel goed gekozen.
Nel

Anoniem zei

Leuk filmpje!
Stoere jongen hoor, die eland.

Anoniem zei

Hele boeiende opname Els, maar ik heb er net als Oldtimer een wat dubbel gevoel over. Is het wel verstandig om deze twee soorten in deze tijd van het jaar bij elkaar te laten?

Anoniem zei

Wat een prachtig filmpje Els, en die muziek is machtig erbij! Heel mooi mannelijk macho gedrag...er zit wel een punt in wat Old-timer schrijft lijkt me...

Anoniem zei

ik heb ondertussen heel wat logjes gemist!
nu dit filmpje al twee keer bekeken
heerlijk