zaterdag 1 maart 2008

Jacob is weer thuis bij Sil. ( het laatste woord )

Zaterdag middag om een uur of 2 kwamen we bij Mieke en Chris aan. Het eerste wat wij natuurlijk deden was overal rondkijken waar Jacob was, maar hij was niet te vinden. Ik kwam op het slimme idee om net te doen of ik eerst heel nodig naar de w.c. moest, maar ging in plaats daarvan stiekum op zoek. Egbert hield de familie aan de praat. Jacob vond ik in het halletje, stevig vast geknoopt. Die arme jongen kon geen kant op.
Nadat ik Chris dronken gevoerd had met de voorraad drank die hij wilde hebben als losgeld voor Jacob, kwam het hoge woord eruit. Ja hoor hij had hem ontvoerd en hij had er zo n spijt van ..................
Nadat ik Jacob had bevrijd vroeg hij mij of ik alsjeblieft wat eten wilde klaar maken, hij had de hele week maar 1 waterig soepje en wat kattenvoer gehad.
Ja en dat hoorde Chris en wat er toen gebeurde..................Hij bood ons allemaal een etentje aan om het weer goed te maken. (wat drank al niet doet he) Daar hadden wij wel oren naar en zo zijn we allemaal naar de Griek gegaan voor een heerlijk etentje.
Chris heeft Jacob zelfs gevoerd. Wel een beetje slijmerig eigenlijk na alles wat hij hem aangedaan heeft en na alle verhalen die hij verzonnen heeft, maar Jacob had zo n honger die bleef maar eten.
Ach en bij het toetje was alles al weer vergeven en vergeten.


©Els

10 opmerkingen:

Anoniem zei

Grr nou weet ik niet of mijn reactie bij je aangekomen is, hij deed moeilijk

Anoniem zei

'k Ben blij dat Jacob weer thuis is. Hij ziet er toch nog heel goed uit. Ik denk dat dit avontuur hem toch niet zo heel veel kwaad gedaan heeft. (maar 't blijft crimineel!) Het eten ziet er prima uit. Daar is Jacob natuurlijk ook erg van opgeknapt.
Eind goed, al goed?

mieke zei

Hahaahahahahaahha
Wat kan jij liegen zeg.
Els was nog niet binnen, of het begon al.
Waar is Jacob, was het eerste wat ze zei.
En ja hoor ze had nog geen koffie of het losgeld was al binnen.
En Jacab, heeft zehelemaal niet hoeven te zoeken, die heeft Chris haar zo gegeven.
Maar.......ze moest natuurlijk wat te schrijven hebben.
We hebben inderdaad heerlijk gegeten met zijn zessen bij de Griek en even later kwam Egbert met Jacob op de proppen.
Die had Els alvast maar in de auto gezet, want stel je voor, hij wou nog een weekje blijven omdat het zo gezellig was.
Dat wou zij natuurlijk niet horen, daarom maar gelijk in de auto.
Maar ja, Jacob is nu weer in Emmen en weer bij Sel.

Chris zei

En net zo moeilijk deed Els Bianca! Zij wil mijn goede wil nog steeds niet zien. En Jacob verhongeren laten? Ik weet niet hoe zij op zo'n stomme idee komt!
Nee, Jacob had het best naar zijn zin. Ik hoor hem nog schreuwen toen hij met Els en Egbert terug naar huis moest! " Lieve, lieve Chris ik wil bij jullie blijven!!!" Ja dat was het laatste wat ik van hem hoorde want toen werd de klep van de kattenbak dicht gegooid en weg was Jacob.
Jammer want ik vermis hem nu al.

Anoniem zei

Haha, eind goed.... al goed! Dat ziet er wel heel lekker uit! Blij dat Jacob weer heelhuids boven water is.... Fijne zondag!

Monique zei

Nou, die Jacob van jullie brengt wel leven in de brouwerij zeg, ik heb weer heel wat gemist! Gelukkig dat ik niet wist dat ie ontvoert was voordat ik een weekje wegging, want dan had ik vast niet zoveel plezier gehad! Zou wel eens een foto van jouw duim willen zien trouwens .... :)))

Anoniem zei

Ik moet, uit hoofde van mijn functie van dorpsoudste, een woord van verdediging schrijven inzake het probleem Jacob. Ik ben aanwezig geweest bij de overdracht van Jacob aan Els en Egbert en ik heb Jacob, na een grondige inspectie, zeer gezond bevonden. In de paar dagen dat hij verblijf hield bij Mieke en Chris is zijn gewicht op peil gekomen zonder dat ik kan spreken van overmatige vervetting. Ik kan dus concluderen dat de verzorging die hij genoten heeft buitengewoon goed was, hetgeen hij zelf ook aan mij te kennen heeft gegeven.
Broeder Joop

Els zei

hahahahahaha,oke oke misschien was het wat overdreven, maar gezond of niet, hij was ontvoerd.hahahahaha

Anoniem zei

Hahahaha....ik lees jouw laatste reactie....en ik denk het "mijne" er van! Maar het was een heerlijk verhaal Els ik heb er van genoten!

Doeiii,
beuzeblaadje

Anoniem zei

Waarom smeert Chris de slagroom op dat arme ventje z'n neus?
Kijk het zijn van dat soort details, waardoor je weet hoe de vork in de steel steekt.