woensdag 26 maart 2008

Ode aan de werkschoen.

Als deze schoenen eens konden praten

dan zouden hier vele verhalen staan.

Over wat ze hebben gelaten,

maar vooral wat ze allemaal hebben gedaan.

Het lopen in de bergen, of langs zee.

Naar Tjechië, Limburg, Schier of Texel .

Naar België of Duitsland.

Ze gingen altijd mee.

Ze waren er toen justin werd geboren en

ook toen onze moeder stierf.

Later de geboorte van Naomie,

zodat ik nu 2 keer oma ben.

Stoere dingen hebben we gedaan.

Weet je nog die beer?

Gelukkig is dat alles

tot nog toe goed gegaan.

Maar verleden week voelde ik onder het lopen

een beetje nattigheid bij mijn grote teen.

De zool laat los, ik moet dus nieuwe kopen.

zeg maar niks............ ik vind het ook gemeen.


©Els

20 opmerkingen:

Monique zei

Jammer hoor, nu moet je weer een paar nieuwe gaan inlopen en dat valt niet mee. Deze zullen op het laatste als slofjes hebben gelopen, zie zien er heel comfortabel uit. Hoop dat je van je nieuwe paar net zoveel plezier zult hebben en nog meer onbekende plaatsen aan je lijstje kunt toevoegen.

Anoniem zei

Wat zouden we zijn zonder onze kistjes? Ga maar gauw nieuwe kopen.

mieke zei

Hahahahahaha
Wat heb je daar een leuk gedichtje bij geschreven joh.
Is het de bedoeling dat we jou nu geld moeten sturen voor een nieuw paar schoenen????

Chris zei

Goh Els wat een leuke serie! Je mot er maar opkomen!
Zijn dat die schoenen die mee waren naar noorwegen? Ik bedoel vanwege de beer!

curieuzeneuzemosterdpot zei

je schoenen mogen dan al een heel verhaal te vertellen hebben, wacht tot je tenen beginnen te praten! :-))

maak ook vandaag een mooie tocht, els!

Anoniem zei

Die hebben hun dienst meer dan gedaan en kunnen met pensioen.
Dat wordt dus nieuwe kopen en
ik hoop dat je daar net zo veel plezier van zult hebben en kun je zonder natte tenen verder.

Anoniem zei

Nou ja je kan ze toch nog aan met mooi weer als het niet regent.
Nooit schoenen weggooien voor je nieuwe hebt he.....is koud op blote voeten nu.
Leuk gedicht heb je erbij gemaakt.

Groetjes menumenum.

Anoniem zei

Ik heb dergelijke schoenen nooit zo bekeken. Mooi hoor.

Anoniem zei

Wat heb je hier een mooie serie van gemaakt.
Dit zijn schoenen met herinneringen, met mooie verhalen.
Tot je nattigheid voelde, maar gooi ze niet weg.
Zet ze buiten neer, en poot er mooie mosjes in.
En als je ze laat staan, groeien ze op je tenen hahaha dit is een mooi gezicht.
SUPER!!!!!!! gekiekt.

Anoniem zei

dat ken ik !!!!!!!!!!
had ook soort gelijke kissies...
staan loeihard te worden onder de kapstok , praat er af en toe tegen ...en zeg dan wéér !! nee jullie mogen weer even blijven staan ;))

Anoniem zei

Nou die hebben na al die trouwe dienst, hun rust wel verdiend hoor.
Leuk hoor met die foto,s erbij, zelf gemaakt gedicht???

Anoniem zei

Wat kan je aan sommige dingen gehecht zijn he ....vooral als je zoals nu ....bedenkt wat je er allemaal mee hebt meegemaakt ...en das veel !

Leuk dat je t ook zo druk hebt gehad met al die kindertjes en t ook zo leuk vind ...en ja ...dan moet de kamer daarna wel even geclaend worden ....Kwijlen op laminaat....en dan het licht er op zien ...lijkt wel of je nooit dweilt ....
Voor nu een fijne avond
Groeten Sophia

Anoniem zei

aaah wat jammer, zulke mooie avonturen samen beleefd en dan afscheid moeten nemen. Ik zette ze in de vitrine als ik jou was.

Anoniem zei

Zo mevrouw!!!
U kunt goed dichten!!
Hartstikke leuk gedaan Els, en ik kan me er heel goed iets bij voorstellen....Zelf deed ik ze nog niet weg! Kunnen ze ECHT niet meer dichtgenaaid worden, of geplakt?
Of toch nog dragen bij droog weer?

Groetjes,
beuzeblaadje

Anoniem zei

ze zullen het in je tuin prachtig doen met een plantje erin
terwijl er langzaam mosjes verschijnen
te mooi om weg te gooien :)

Anoniem zei

dat je van zoiets simpels als schoenen zoiets moois kan maken zeg!!!! wat een creativiteit!!!!
echt heel mooi!!!
nog bedankt voor je bezoekjes!!!
ps:alleen het oog van die kikker bewoog anders had ik ook wel even weggesprongen hoor!!
groetjes pauline

Anoniem zei

Ja afscheid nemen valt niet mee.. Ik heb ook van die fijne wandelschoenen waar ik heel graag op loop, iedere dag! Succes bij het zoeken naar nieuwe. Enne... wat is dat met die beer??? Daar wil ik wel meer van weten.. Natje xxx
ps: bedankt voor je lieve reactie!

Anoniem zei

Kijk dat is grote verschil wat er onderling bestaat tussen werkschoenen.
De mijne worden gedragen en ik doe het werk.
Die van jullie doen het werk door jullie last te dragen.

Anoniem zei

Wat een mooie en originele serie van je trouwe stappers! Zal best even zoeken zijn naar fijne vervangers!

Anoniem zei

de laatste reactie zonder naam is van mij, ik drukte iets te snel op reageren ;)