vrijdag 25 april 2008

De bevalling van Grietje

Al dagen heb ik mijn foto toestel in mijn tas, want de 26e zijn er 2 Nubische geiten uitgerekend. Om kwart voor 5 vanmiddag hoorde ik iemand door de telefoon vragen of er een dierverzorger naar de kinderboerderij kon komen , want er was een geit aan het bevallen. Geloof me, ik was er nog eerder dan de dierverzorger, maar verdorie ik was te laat. Het kleintje was er al. Even wachten dan maar, want je weet maar nooit.

Ja dames zo werkt dat, hebben jullie goed opgelet?

Ja, er komt er nog 1.





nr 2, een bokje.
nr 1 is een geitje


©Els

10 opmerkingen:

mieke zei

Mooi Els.
Het wonder van de natuur.
Wil je wel geloven dat ik op mijn ouwe leeftijd nog nooit een bevalling gezien heb?
Niet bij mens en niet bij dier.
Jij hebt toch maar een pracht job hoor.

Chris zei

Leuk dat de geit met het 2e jong zo lang gewacht heeft tot jij er was Els!
En ja, vlugger als de dierenverzorger? Zo hoort het toch ook als een goed EHBOer!

Anoniem zei

Oeps, heel erg mooi natuurlijk, maar ik weet niet of ik dat zo wil zien. Misschien toch liever net na de geboorte :-)

Anoniem zei

Nou voor mij was je niet te laat!
prachtig toch!
gr eva

Anoniem zei

Je was gelukkig wel mooi op tijd om het tweede lam geworpen te zien worden. Nog mooi in het vlies.
Je zou bijna in de stal gaan wonen, het is zo mooi en boeiend!

Anoniem zei

ach wat mooi
boffen dat ze er 2 kreeg en je de 2e bevalling nog vast kon leggen en wij er nu dus van mee kunnen genieten
prachtig

Anoniem zei

Hoe zit het met de privacy? Staan ze met alle vrouwelijke onderdelen breeduit op het publieke internet!!
Mooie serie overigens.
Joop

Anoniem zei

Te laat....maar toch nog op tijd voor nr 2 .....
Mooi he .....
Leuk die nieuwschierige andere dames ...
Fijn weekend voor jou
Groeten Sophia

Anoniem zei

Oh, wat ben jij een mazzelkont zeg dat je dit live mocht meemaken en ook nog vastleggen! Het zijn prachtige geitjes en hopelijk krijgen ze op de boerderij een lang en gelukkig leven!

Anoniem zei

Goed dat je even bleef wachten Els.
Wat een mooi moment om mee te maken.
Het opdrogen ging ook goed las ik en toen dus maar met de Bikes (mooie serie trouwens) weer naar huis??
Gr Jan W