donderdag 3 april 2008

De opvoeding van Joost

Joost, 5 maanden. Ondeugend, Zo druk als een Boxer pup hoort te zijn. Al zo groot als zijn moeder is. Maar ja wie is zijn vader ?????
Heel lief en als hij je aankijkt met zijn lobbes ogen smelt je weg.
Maar ook dominant. Heel erg dominant.

Niks klopt. De ene week zijn zijn poten te lang. dan is zijn kop weer te groot. Nee dat duurt wel effe voor hij uitgegroeid is.
Maar de eerste dingen heeft hij allang geleerd.......ZIT !
LIG !
PLAT !
Ja en zo n dominante "wildebras" moet af en toe goed op zijn duvel krijgen.
Denk jij dat je de baas bent jongen. Mooi niet, plat zal je, net zolang tot je je overgeeft.
Hier worden geen broekspijpen aan flarden gescheurd en niet aan mouwen getrokken en er word zeker niet in handen gebeten !


Voor wie dit zielig vind, het helpt. Het is veel zieliger als je op straat loopt en er hangt opeens een vreemde hond aan je broekspijp.(al is het om te spelen) Het kan zelfs nog erger, als dit gedrag niet overgaat en de hond word nog groter dan mag je zelfs boven op hem gaan liggen, tot hij weer weet wie de baas is. Let wel overal, dus ook in een vol winkelcentrum.
Oke, oke het lijkt allemaal erger dan het is, want het is gewoon een lieverd.
Die heel graag gekieteld wil worden,
en meestal dikke pret heeft met vrouwtje Esther.

©Els

24 opmerkingen:

Anoniem zei

Wooooow dat kun je zo zien Els dat het een lieverd is! Wat een mooi koppie! Je snapt hier ook gelijk waarom mensen het over "trouwe hondenogen" hebben....die zien er beslist zó uit!

Maar......zeker bij zo'n grote hond is het wel belangrijk dat hij weet wie er de baas is!

Groetjes,
beuzeblaadje

Koen zei

Bijzonder leuke reeks! En de eerste foto is een dijk van een hondenportret! Prachtig!

Anoniem zei

Oooo wat een lekkere boef!!!
En idd hoor, goeie opvoeding nu is levenlang plezier er van hebben.
Jara en ik hebben voor de lol saampjes maar ook om veel te leren 3 cursussen gehoorzame huishond bij de dierenbescherming gedaan en dat was vooral hartstikke leuk maar ook erg leerzaam. Pak er nou nog steeds op terug, die dingen zitten er ingebakken bij Jara.

En de papa van Joost? Die was vast een herder of zo, want veel boxer kan ik er niet in weer vinden :)

Anoniem zei

Dat lijkt me een hele lieverd...maar idd ook een wildebras....en groot gelijk ...dai moet weten wie de baas is ...
Succes met de opvoeding !
( vaak nog erger dan bij kinderen he ...)
Slaap lekker voor straks
Groeten Sophia

Anoniem zei

Je heb groot gelijk hoor, regels zijn regels.
maar wat is tie liefffff, ik smelt als ik naar de foto kijk...

Groetjes Coby

Anoniem zei

Wat een prachtig portret heb je hier neergezet van Joost.
Vind het wel grappig...*Maar ja wie is zijn vader?????*
Joost mag het weten, haha....
Maar Joost weet het ook niet!!!!
Het lijkt me een echte doerak, die je wel moet bijbrengen wie de baas is.
Het lijkt me, dat het vrouwtje daar heel goed mee bezig is.
Succes ermee.

Monique zei

Oh, wat een lieve lubbes met een leuke naam en helemaal aan 't puberen, even uitproberen hoever hij kan gaan ;) Veel van een boxer zie ik er ook niet aan terug, misschien inderdaad iets van een herder erin, maar het is wel een knapperd! Succes met de opvoeding.
@Normaal zijn die moskee's groen geverfd, waarschijnlijk is deze blauw omdat het Indiase moslims zijn, zal ze de volgende keer je boodschap overbrengen! :))

Anoniem zei

Haha, hij slungelt..... Die verhoudingen trekken nog wel recht. Groot gelijk baas! Laat je niet de kaas van het brood eten!

mieke zei

Wat is Joost al gegroeid zeg.
En wat een lieve ogen heeft hij.
Je hebt helemaal gelijk hoor wat betreft de opvoeding.
Vooral zo'n grote hond gebruikt een goeie opvoeding en een baas die weet wat hij wil.
Ik zeg maar zo, er worden geen valse honden geboren, maar gemaakt.
Maar, ik weet zeker dat Esther dit alles wel zal lukken.

Anoniem zei

dacht eerst wat een agressief log is dit zeg , even meten en weten
hoe ik mijn hond aanpak , maar het viel mee ;)) het was de opvoeding , mooie hond en een strakke hand hebben haast alle honden nodig hoor ;)
maar geen losse ....goed weekend , werken nu ???
groetjes Lenie

Anoniem zei

het lijkt alsof je je verontschuldigt....
voor je goede opvoeding!!
wij hebben er vijf en dan moet je ook af en toe optreden , anders zitten de honden op tafel en wij eronder

je doet het goed!!
een hond die weet wat wel en niet mag
is een gelukkige hond!!

groetjes joek

Anoniem zei

Wat een lieverd! Hij lijkt een beetje op de hond die wij vroeger hadden. Een kruizing tussen een Mechelse herder en een...?
Ook die was bij tijd en wijle erg dominant en moest zo af en toe goed op z'n plaats gezet worden. Ik heb heel wat vreemde opmerkingen gekregen als ik de hond aanpakte, maar het was dan gewoon even nodig. Hij was een ontzettend lieve en gehoorzame hond. En superwaaks!
Ik mis hem nog steeds.
Succes met de opvoeding van Joost. Dat gaat helemaal goedkomen! ;-)

Anoniem zei

Ooooohh wat een lieverd!!!!
Was je er niet bij Els toen het is gebeurd? hihihihihi
Het heeft ook wel iets van een herdershond.
Maar wat maakt het uit, als hij maar lief is.
Fijn weekend gewenst.

Anoniem zei

wat een super foto's van mijn lieve poepie!!!
Druk is hij zeker, vooral de laatste tijd kun je je lol op met joost...de hele dag en met alles wil hij het laatste woord, maar ja!!!ik ook haha.hij is en blijft een lieve knuffelkous ookal is hij nu aan het uitproberen hoever hij kan gaan. maar nu moet ik snel stoppen...joost is alleen in de gang en dat gaat vast niet lang goed, voordat hij weer wat uit gaat halen hahaha esther

Anoniem zei

een kind kan nog zien dat dit een geweldig beest is.
Maar ja....ook een geweldig beest heeft leiding nodig.

ja jammer van jou prijs hè Els.
Maar....als er in jou omgeving ook een gezellig pannenkoeken restaurant is laat ik jou de volgende keer winnen.
goed?????

Anoniem zei

De moeder van Joost vreemd gegaan?
Maakt niet uit, daar komen de mooiste kindertjes van.
Wat een puberale slungel is het, maar het wordt een hond om veel plezier van te hebben.
Fijn weekend gewenst!

Tiny zei

Mooie hond en mooie foto's heb je gemaakt.
Zeker moet een hond luisteren en je moet hem dingen leren wat wel en niet mag. Doe je dat niet heb je een vervelende hond en heb je het niet goed gedaan.
Niks is zo erg als een hond die voor geen meter luistert.
Gezellige weekend en groeten

Anoniem zei

Prachtige foto's van een prachtbeest.
Het is echt wel beter om hem maar meteen te laten wie de baas is, daar heb je later weer profijt van.
Fijn weekend,
Groetjes Truus

Anoniem zei

mooie portretten,
plezierig te zien dat het beest een baas heeft.
geduld is een mooie deugd, maar het helpt zo te zien.
mooi
ludo

Anoniem zei

Gelijk heb je Els! Ik kan een hond maar geen dicipline bijbrengen dus heb ik het opgegeven en komt er geen meer in huis... Maar als je het kàn, dan krijg je wel een héél lieve compagnon.
Een mooi reeksje!!!
Maak er een fijn weekend van, hé?

Anoniem zei

Ohhh wat een schatje... ja, je moet ze wel onder de duim houden hoor... het zijn net kinderen... hahaha heb ook 2 van die deugnieten... maar luisteren is luisteren... punt uit... hahahaha...
Maar wat een leuke serie heb je er van gemaakt...
Wens je een heel fijn weekend...
Lieve groetjes van Anna

Anoniem zei

Zo daar heb je je handen aan vol. Maar hij is toch al een stuk verder dan dat puppie van mij hoor. Maar ook een stuk groter, dus toch lastiger onder de duim te houden. Nog even volhouden tot hij door de pubertijd is en dan heb je een fantastische hond aan hem. Dat zie je zo. Het is echt een lieverd.
Verder van harte beterschap en maar lekker even uitzieken. Dat komt je toe.

Anoniem zei

Jammer dat er zo over zo'n jonge hond wordt gedacht en dat deze opvoedingsmethode als de juiste wordt aanbevolen.
Vrouwtje heeft er weinig van begrepen, als dat maar goed blijft gaan.

Anoniem zei

brimstone...
ik denk niet dat jij er veel van begrepen hebt!!!
we zijn nu een half jaar met joost aan het trainen. er wordt niet gezegt dat dit de beste opvoed methode is. we leren op de puppyschool dat je al het goede moet belonen en het negatieve gedrag moet negeren, maar als een hond van 20 kg aan je arm hangt kun je dat negeren???nee dus. als je hond boven op jou spingt en duidelijk dominant over jou wil zijn kun je 2 dingen doen...dit laten gebeuren (negeren) of laten zien dat jij dominant bent. in overleg en na vele andere mannieren heb ik joost iets harder aan gepakt. maar wel zo hoe en hond zou reageren. laat ik duidelijk zijn. joost wordt niet geslagen, joost wordt niet opgesloten, joost wordt niet verwaarloost, het enige wat ik doe ik op een honden mannier laten zien dat ik (op het moment dat hij dominant over mij is) dominant ben.
dus ben jij de gene die dit allemaal niet goed heeft begrepen!!!!
ow ja...op je reactie: als dit maar goed gaat...ik kan je vertellen, het gaat goed...joost luisterd goed, is lief en is een prima leerling op de cursus.

esther