maandag 30 juni 2008

1 juli......00.00 uur....rookverbod in de horeca.

Ja ja, het is zover. In de horeca mag niet meer gerookt worden. Als ik het goed begrepen heb mag je in de koffieshop nog wel een jointje roken, maar een gewoon shaggie of sigaret niet meer.
Ik weet niet of het klopt, maar ja voor mij maakt het niets uit, met een jointje zal je mij niet zien.
Maar onze zaterdagmorgen ritueel is mooi naar de knoppen. Elke zaterdag gaan we eerst boodschappen doen en dan naar V en D om een bakkie te halen en daar rook ik dan mijn shaggie bij. Vanaf morgen moeten we buiten zitten.
Nou ja over een jaartje weet je niet beter of het is altijd zo geweest.

De foto is op de boot naar Borkum gemaakt. Er was een rookruimte, maar opeens zagen we boven ons een hand met een sigaret eraan. Haha, betrapt.
De dag naar Borkum was leuk en heel gezellig, maar het zal nooit mijn lievelings eiland worden.
Ik mis er iets en na heel lang nadenken wist ik het. We hebben maar heel weinig vogels gezien.
Wat ik ook mistte was het geluid van de zee en het apparte licht wat je op Texel en Schiermonnikoog wel ziet. Dat zelfde gevoel heb ik op Ameland.
Maar vrijdag 27 juni zijn we een dag naar Helgoland geweest en daar vond ik alles wat ik op een eiland zoek. Prachtig was het daar, of eigenlijk moet ik zeggen, is het daar.
Het eiland ligt een stuk verder in de Noordzee en is ook een Duits eiland.
Het is een absolute aanrader voor iedereen die graag naar eilanden gaat.
We hebben zoveel foto's gemaakt. Ik ben 3 avonden bezig geweest om ze uit te zoeken, maar morgenavond zet ik de eerste hier op mijn blog.
Tot morgen.


©Els

14 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat is nog eens een passende foto.
euh...ja nou....rookverbod...het houd mij totaal niet bezig wat Mus is 36 jaar geleden opgehouden geld uit te geven aan sigaretten.
Hè wat was dat een lekker gevoel.
Ik ben beniuwd naar je komende foto`s....whahahahaha je hebt er dus maar een paar gemaakt.
Hoe herkenbaar.

Anoniem zei

off topic:
te laat Els....je naam is vanaf nu......

Anoniem zei

ik kijk uit naar jouw avondlijk huiswer!

het rookverbod is hier al langer van kracht.
sedertdien lopen de café's leeg ..

nu nog een verbod op het gebruik van alcolhol? :-(((

Anoniem zei

nou ben benieuwd naar je foto's !!
ja dat handje zullen we wel meer tegen komen denk ik ..whahahahaha in alle hoeken en gaten hangen straks de nicotinejunkies ....
nog even en je mag hem thuis niet meer opsteken ?? is namelijk mijn werkplek ..zucht ..wat nou ???

Anoniem zei

Hier is dat rookverbod al een tijdje geleden ingegaan en je mag op sommige plekken in Thailand zelfs niet op een terrasje roken! Gelukkig trekt hier op het eiland niemand zich iets aan van de regels en dat komt in dit geval wel goed uit! Leuke foto!

Chris zei

Het zou best mijn hand kunnen zijn. Maar helaas zat ik niet op deze boot, maar op een op de westerwoldse Aa. En daar had ik geen tijd om te roken!
Doe zachtjes aan he en tot zo!!!

Anoniem zei

Ik vind het wel ver gaan, dat rookverbod. Maar goed, hier thuis geldt het binnen al heel lang...

Anoniem zei

Ja het is wat met dat rookverbod
Op zich roken tijdens eten dat dat niet meer mag snap ik, want dat vind ik zelf ook niet zo lekker als er dan iemand zit te roken. Maar in een kroeg of bargedeelte van een restaurant....!
Typisch NL he, betutteling ten top.

Anoniem zei

Dat wordt dus stoppen met roken?
Af en toe heb ik het gevoel dat we in een land wonen, waar de vrijheid behoorlijk wordt beperkt.

Anoniem zei

Voor mij geen probleem dat verbod, maar kan me indenken dat het voor de rokers niet leuk is. Net zo als je zelf zegt even gezellig een bakkie doen met een paffie erbij zit er in de restaurants niet meer in.
Na je verhaal over de eilanden ben ik heel benieuwd naar je foto's
Bep

Anoniem zei

Tja....dat rookverbod....er is al heel veel over gezegd....
Gelukkig rook ik niet meer.....en daar ben ik blij om !

Dat Texel gevoel ...ook ik ken het ...dat heb ik nergens anders ....
Ik hoop dat ik t nog vaak mee kan maken
Ik ben benieuwd naar je foto's !
Dat wordt vast genieten !!
Groetjes Sophia

Anoniem zei

Nog nooit gehoord van Helgoland. Ik dacht eerst even dat je je vertypt had en dat er Legoland moest staan....

Tja en het rookverbod; ik rook al lang niet meer maar vind het wel behoorlijk "ver" gaan tegenwoordig!

Groetjesss,
beuzeblaadje

Anoniem zei

Dat rookverbod....:-(( ga alleen nog maar buiten eten/ drinken...;-)))
Lees ik dat je Thailand ook niet op een terras...belachelijk- slaat nergens op!!!

Anoniem zei

En de regering ons maar dwingen gezond te leven. En dan word je daar oud van en dan is het weer niet goed, dan kost je te veel.