dinsdag 1 juli 2008

Helgoland....de bootreis.

"s Morgens om 6 uur zijn we van huis vertrokken richting Wilhelmshaven in duitsland. De boot zou om 9 uur vertrekken. Het regende en het waaide hard. In de haven was nog geen boot te bekennen toen we er aan kwamen en dat klopte ook, want we zijn met de bus naar Hooksiel gebracht en daar lag de boot klaar. We vertrokken om half 10 en de tocht naar Helgoland zou 3 uur duren.


Na een poosje gevaren te hebben kwam de zon heel voorzichtig door.
De strandkorf stond al klaar.
En ja hoor daar is ie dan, de zon.
Aan boord werd omgeroepen door de kapitein dat we over een kwartiertje op volle zee zouden komen en dat de zee er daar iets anders uit zou zien. Het waaide er nogal hard.

Daar kwamen we dus al snel achter. De kapitein waarschuwde iedereen om je goed vast te houden . Er was een mooi zeemans gezegde. 1 Hand is voor de boot en de andere voor jezelf.
Al gauw werd ons lijflied: Van voor naar achter ,van links naar rechts. Iedereen liep als een dronkelap over het schip.
Een lol dat we hadden.

Nou ja niet iedereen natuurlijk. Ongeveer de helft van de passagiers was zeeziek.

Tip voor als je gaat varen: Eet voor je vertrekt een goed ontbijt en blijf aan boord regelmatig door eten, dan heb je de minste kans op zeeziekte.

©Els

8 opmerkingen:

Anoniem zei

O griebels, dat zou mij ook geheid lukken, ziek worden....
maar wel machtig om te zien die zee zo
maar als je misselijk en naar bent is 3 uur errug lang
jullie hadden er geen last van dus?

Anoniem zei

mij niet gezien...ik ben al ziek bij de gedachte...hahaha

wel mooie foto's

esther

Anoniem zei

Gelukkig is jullie dat bespaard gebleven, wat zullen ze zich beroerd hebben gevoeld! Mijn man wordt al groen en geel op een waterfiets ... :) Lijkt me heerlijk om van die woeste zee te genieten vanuit zo'n prachtig korf! Mooie actieserie ;)

mieke zei

Hahahahahahaahha
Die laatste foto.
Wat een witte smoeltjes.

Anoniem zei

Dat ziet er niet gezellig uit en
ik word al groen als ik eraan denk.

Anoniem zei

Nee, hou maar op. De overtocht naar Corsica is 5 uur.... Heel lang om als een dweil midden op het dek met het hoofd tussen je knieen te zitten....

Anoniem zei

Ik zal je tip ter harte nemen Els!
Heb al eens op zee gezeten met een behoorlijke storm dat er ook mensen zeeziek waren maar ik had niks geen last dus.......ik laat me nog niet zo snel afschrikken!!

Doeiii,
beuzeblaadje

Anoniem zei

brrrrrrrrrr.ik heb zoiets al eens meegemaakt.
Els...ik heb genoeg gezien...wegweze!!!!