donderdag 10 juli 2008

Man aan zee.

Man aan de zee
Er stond een man aan de zee, die er op die grijze dag haast net zo grijs uitzag als de zee zelf. Er stond ook een strenge wind, maar verder was er geen sterveling te vinden op het strand. De man staarde met een leeg gezicht voor zich uit naar de volle rumoerende zee."Geweldig" riep hij met een luide stem, om het geruis van de golven te overstemmen. "Wat bedoelt u" vroeg ik toen ik hem naderde. "Geweldig" herhaalde hij op dezelfde toonhoogte." 't is geweldig! Weet je wat ik altijd denk als ik hier in de branding sta?""Geen idee" zei ik lichtelijk nieuwschierig." Ik denk altijd....... aan deze kant is alleen maar water" en hij maakte een theatraal handgebaar alsof hij zijn zegeningen over de golven uitsprak....." alleen maar water....mijlenver.....en helemaal geen sores......helemaal geen ellende.....de ellende die ligt daar"....en hij wees landinwaarts...."daar ligt de ellende....en de rotzooi. achter de duinen waar het land begint."Zijn speech was kort maar hevig. Ik liep voort op het lege strand en ik dacht, wat jammer dat de man niet memoreert dat er achter diezelfde duinen waar het land begint ook oneindig veel liefde woont.....en dat vergeleken bij die liefde......de zee alleen maar water is..... en wind.

Toon (klik)

13 opmerkingen:

Anoniem zei

Prachtig!

Anoniem zei

Gelukkig dat jij het anders ziet en waarschijnlijk is hij regelmatig teleurgesteld, waardoor hij er zo over denkt. Vind 't trouwens een prachtig portret met een mooie zw/w omzetting en je begeleidende tekst maar er een bijzonder logje van.

Anoniem zei

Prachtig verhaal, waar jij een mooie foto bijplaatst.
Gelukkig dat je de liefde kiest.
@Ratelen kan geen kwaad hoor!
Maak er een liefdevolle dag van.
Gr.
P-TER

Anoniem zei

Mooi logje Els en hoe waar.
Bij het leven hoor de sores, maar de liefde zou je niet willen missen.
OT Bedankt voor je uitleg en ik ga het een keer uitproberen.

Anoniem zei

Wowwwww wat een bijzonder kiekje, maar ook het verhaal.
Jammer dat hij de wereld en het zwart\wit ziet, maar wie weet wat er allemaal gebeurt is in zijn leven.
Beoordeel de mensen niet wat je niet ziet, dit denk ik altijd maar weer als ik zoiets zie en hoor.
SUPER!!!!! kiek

Anoniem zei

prachtig!
ook geweldig je linkje onderin
mijn gedachten zijn daar ook

Anoniem zei

wat een mooie kop !!
ja van die kabouter netuurlijk..
het verhaal is al een mooie ;))

Tiny zei

Misschien vergeet hij juist ff de dingen die achter de duinen gebeuren ff uitwaaien en je hoofd leegmaken.
Doe ik ook rgelematig, doet een mens goed, hoop hem ook.
groetjes,

Anoniem zei

Prachtige foto zeg! en je verhaal erbij maakt het tot een bijzonder geheel!
Elk mens heeft z'n eigen insteek, de een zweert dat het glas halfvol is, een ander halfleeg...

Anoniem zei

Prachtige tekst die ik al eerder was tegengekomen op internet!

Groetjesss,
beuzeblaadje

Chris zei

Een hele mooie foto bij een uitgeproken mooie tekst van Toon!

Anoniem zei

Zo zie je maar hoe we zelf onze realiteit creeren. En hoe het voor iedereen anders is. Mooi verhaal, dat stemt tot nadenken....

Anoniem zei

Prachtverhaal gelardeerd met een idem dito foto. Een logje om U tegen te zeggen..!!!