vrijdag 11 juli 2008

Drentse Fiets 4 Daagse door de ogen van een toeschouwer.

Het was deze week weer zover. Door ons mooie Drentse landschap slingerde zich een slang van mensen op hun fiets die maar 1 ding wilden, allemaal de zelfde kant op.
Omdat deze mensen allemaal achter elkaar aan fietsten en dat ook absoluut wilden blijven doen en dus ook niet meer te stoppen waren, zijn er overal e.h.b.o posten neergezet.
Want echt voor iemand die er niet aan meedoet en per ongeluk in het terretorium van de 4 daagse terecht komt is het levens gevaarlijk.
Soms kom je bekenden tegen, zoals deze opa met zijn kleindochter.
Elke dag heeft hij de 60 kilometer gereden, behalve de vrijdag toen mochten zijn kleindochters mee dus werden het er "maar"40.
Dit is de communicatie wagen, die hebben ze ook nodig,
want deze meneer krijgt alle klachten,ongelukken en andere dingen door en speelt ze dan weer door naar de juiste mensen.

Op het voetbal veld is een camping ingericht.
en er zijn heel veel leuke mensen te vinden,
hele leuke mensen
Het stikt er van de fietsen, maar dat is logisch he.
Zuchtend stap ik weer op mijn eigen fiets en werp me in de slang van mensen.
Hyperfentilerend en met een klomp in mijn maag rij ik richting huis en weet opeens weer waarom ik nooit mee zal doen.
Nee geef mij maar een gewone fietstocht, lekker met z'n tweetjes door een rustig landschap. Maandag laat ik de foto 's zien van ons " kalme en rustige" fietstochtje die we verleden week vrijdag hebben gemaakt.
Fijn en vooral rustig weekend allemaal.

klik
©Els

16 opmerkingen:

Anoniem zei

Els, dit levert wel mooie plaatjes op, het is eigenlijk net aapies kijken.
Een man, die zijn hooft is te snel gegroeid voor zijn petje.
En dan is er nog een met die dikke schoenen, daar vraag ik mij bij af, moet hij nu lopen of fietsen?
Ik heb wel bewondering voor die mensen dat ze zo ver fietsen, maar als ik kon fietsen, ging ik heerlijk allen.
GEWELDIGE!!!! kiekjes.
Fijn weekend!!!!!!!!!!

Anoniem zei

Ik mis de mobiele bandenplakcentrale ;) die zullen ze toch ook nodig hebben met zoveel fietsen! Moet er eerlijk gezegd ook niet aandenken om verplicht een aantal km af te leggen, krijg al zadelpijn als ik er alleen al aan denk! Leuk om dit door de ogen van de toeschouwer te zien, een stuk minder stress! Leuke reportage Els en een fijn weekend gewenst!

Anoniem zei

Mooi verslag van de Tour de Drenthe...;-))
Ik begrijp ook nooit waarom mensen georganiseerd op de pedalen willen....je kan toch gaan fietsen wanneer je zèlf wilt....;-))

Anoniem zei

Wel een mooi verslag, maar ik zou me daar nooit in begeven, wat veel fietsen en wat veel mensen.
Je hebt gelijk Els, een rustig fietstochtje over de Drentse dreven met z'n tweetjes is veel plezieriger.
Fijn weekend gewenst!

Anoniem zei

Ik geef je gelijk Els, hoe gezellig het ook mag lijken het is ook niks voor mij.
Wel neem ik mijn petje af voor de mensen die zich belangeloos inzetten...het is een hele klus.

curieuzeneuzemosterdpot zei

zo'n vierdaagse valt bij jullie duidelijk in de smaak?

wat een drukte!

heb je zelf ook meegereden, els??

prettige weekend!

Anoniem zei

Wat een leuke impressie heb je gemaakt van de fietsvierdaagse.
Bep

Anoniem zei

Dat dat allemaal goed gaat is een wonder. Levensgevaarlijk met al die fietsen.
Nee...doe mij dan maar de Wandelvierdaagse..;))
Die "leuke man" doet vast aan beide mee...ook een "leuk broekje" trouwens ;))
Met het weer leek het nog wel mee te vallen, zo te zien.
Ik hoop, dat wij het volgende week ook droog houden in Nijmegen.
Je hebt er...met gevaar voor eigen leven...toch een leuke reportage van gemaakt, Els.
Fijn weekend verder.
Groetjes, Ria.

Chris zei

Poeh zeg! Ik zit al in de stress door alleen je fotos te bekijken. Nee, dat hoeft voor mij ook niet!
Maarre Els, heb je voor jezelf nog een mooie fiets kunnen pikken ...eh...vinden? LOL

Anoniem zei

WAUW wat een kijk genot !!
Dit heb je wel heel mooi in beeld gebracht Els...
Fijn weekend en lieve groetjes van Anna

Anoniem zei

Mooi vastgelegd Els. Zowel in woord als in beeld.
Vorig jaar schreef ik dit erover:
http://weblog.sprokkels.net/?p=341
Deze keer heb ik er bijna niets van gemerkt, want ik ben de deur niet uitgegaan.

Anoniem zei

hoi Els, leuke foto's en het was gezellig, ik sta er ook elk jaar weer liever als vrijwilliger dan dat ik meefiets, maar eigenlijk moet ik het gewoon een keer doen, alleen dat Hollandse weer hé.
Jolie.

Anoniem zei

Wat een heerlijk verslagje Els
Je voelt de chaos :)
Ook niks voor mij al die drukte en meute fietsen ;)

Fijn weekend

Anoniem zei

Gelukkig willen ze allemaal dezelfde kant op, je hebt dan geen tegenliggers!!
Mooi ooggetuigeverslag Els, maar ja je woont in de mooiste fietsprovincie of niet hè??
Gr Jan W

Anoniem zei

die man met die petjes, weet je zijn naam? hij lijkt zo veel op iemand hier uit de buurt, is het hem? of toch niet?
ik durf het niet te zeggen...
en eh ik fiets wel als het rustig is!
kusje

Anoniem zei

De hele karavaan is hier ook langs gekomen! Velen stopten zelfs aan de overkant om een bezoek te brengen aan de open tuin van de buren. Ik zag toen zeer vele mannelijke fietsers hun blaas ledigen tegen de heg van de andere buren............puur onbeschoft!

Buiten dat werd het me Spaans benauwd, wat bezield die mensen om in zo'n enorme kluit op pad te gaan!