vrijdag 4 juli 2008

Zee

ZEE.
Ik wil alleen zijn met de zee,
ik wil alleen zijn met het strand,
ik wil mijn ziel wat laten varen,
niet mijn lijf en mijn verstand.

Ik wil gewoon een beetje dromen
rond de dingen die ik voel
en de zee, ik weet het zeker,
dat ze weet wat ik bedoel.

Ik wil alleen zijn met de golven,
'k wil alleen zijn met de lucht,
ik wil luist'ren naar mijn adem,
ik wil luisteren naar mijn zucht.

Ik wil luist'ren naar mijn zwijgen,
daarna zal ik verder gaan
en de zee, ik weet het zeker,
zal mijn zwijgen wel verstaan.

Toon Hermans.

©Els

13 opmerkingen:

Chris zei

Als dit gedicht het einde van je helgoladblogs betekend dan heb je het mooi uitgezocht!

Anoniem zei

Toeval bestaat niet.
Ik heb dit gedicht van Toon vanmorgen nog zitten lezen....

Anoniem zei

Om stil van te worden: een prachtige foto, een prachtige tekst... Dank je wel.

Anoniem zei

Bij het zien van de foto en na het lezen van het gedicht. Beide zo mooi, dat het me even van m'n stuk bracht.
Bep

Anoniem zei

Wat een heerlijke overpeinzing...
Het geeft precies weer, hoe je je gevoeld moet hebben, daar aan het strand.
De foto sluit daar perfect op aan.
Groetjes, Ria.

Anoniem zei

Geweldige foto en prachtig gedicht er bij!

Anoniem zei

Inmooi, en elk woord dat je hier aan toevoegt is er eigenlijk eentje te veel... dank je wel, Els!

Anoniem zei

mooie foto's!
Had nog nooit van Helgoland gehoord, maar het is er erg mooi!

Anoniem zei

Toepasselijk woorden van Toon bij deze vrije vogel ... mooie kleuren!

Anoniem zei

Heerlijke foto en prachtige tekst van Toon. Super-relaxt!

curieuzeneuzemosterdpot zei

wat een mooie illustratie van dit heerlijke gedicht!

ik begin de maandag in glorie, op deze manier!

Anoniem zei

de zee begrijpt héél veel en heeft al heel veel verhalen te horen gekregen, net als de wind....

heerlijk dat je op zo'n manier uiting kunt geven aan je gevoel hé,

groetjes
klaproos

Anoniem zei

FF off topic: leuk dat jij dichtbij zo'n mooi bos woont. Heb jij even geluk zeg!